Wednesday 9 September 2009

Kadang berada di tanah jajahan Org lain lagi menerujakan~

salam..
hai~
adekah ekau merindui den?
eden mmg rindu bonar kek ekau sumo..
arini ni den totally mau mnggunakan longhat minang..
sobab apo?
haa..ni den nak kabor kan..
den bukanlah darah minang atau punyo sodaro maro yang ado darah minang..apotah laie folow adat pepatih..
tp walaubagaimano pon..den da lamo kot duk kat sini haa..
sojak den umo 8 taun laie..
kiro air laut tu da sebati yo ngan den..
da xheran ny do kalu ekau campak den tongah laut..
den slamat jo bengonang ko topi..
den mmg duk kek pd jo..bkn kek pilah or ngembau..
tp di sobabkan lamo bonar den lepak nogori..apo lar sgt den berminang ni ha..
kalu kek sini..kalo lect tanyo org mano..den dgn banggo eh jwb..
"saya org negeri cik.."
buleh di katakan agak rare lar org nogori kek sini..
x ramai pon haa..
ramai dak belah timor, ngan selatan nun~
tp~~
bln 11 ni mak den kato
"bln 11 ni kita da duk johor tau~"
apo ni omak~
den x sanggup lar eh mmbygkan hari2 den tanpo incik laut..
tanpo kulit no-tanned color (aiceh..kulit jawo gak ekau dang)

ok..den cumo nak luah perasan yo..
"SAYA SGT GILERKAN ENVIRONMENT MASIN INI, MAK~"

xlamo laie..den kembali tanah darah den tumpah~
JIJI SI JOHOREAN~

aish~

footers: actually ayah saya org teluk intan n mak org segamat johor..so..saya mmg xde darah minang langsung..dan saya mmg lahir di segamat pon..juz i really luv dis place.. saya janji yang anda pon suke duduk pd.. bkn tempat jer..org2 die juga.. lagi2 kawan mbesar sumenye di sini dan mmg org sini..ini antaranye satu2 nye perkara yang saya merungut bile abah saya seorang tentera..berpindah randah dan buat saya ilang kawan2 saya..tp nasib baik abah tukang masak terhebat~ so da recover sume tu..
dan saya ade darah jawa~ selamat kembali ke tempat sendiri~

Labels:

6 Comments:

Blogger cindir-rela said...

urm..owh orang joho ke? hehe...saye juge bangge mengaku org n9 ok!! tapi saye bukan lahir di n9..dan saye tak mengaku pun saye lahir di tempat itu,sebab saye tak suke tempat itu...

heheh...seronok kah berpindah randah?

9 September 2009 at 07:04  
Blogger ueki said...

owh
eden suko bonar dongar oghang minang ckp...

weeeeeeeeeeeee

hehehe
papepun hope u appy dgn environment br d jhor yer...
gud luck

9 September 2009 at 14:59  
Blogger @)--IMRAN-ASMA-- said...

btul2x...sodap ayah ko masak...
pakcik!!! chiken chop satu...

9 September 2009 at 18:54  
Blogger FlipFlop said...

cindir-rela~
xsuke?
y?

ueki~
ermm~ harap2

imran.asma~
chicken chp? rini pakcik nak wat steak lar~

9 September 2009 at 23:29  
Blogger cindir-rela said...

urm saye ade bad experience tentang orang2 yang lahir di negeri kelahiran saya..kalaulah IC saya angke 05...

10 September 2009 at 13:59  
Blogger mr. hafis said...

tiada suku yang makan pedas sambil berkata pedas selain di negeri sembilan.

walaupun kata-katanya pedas tetapi hatinya tidak berdendam.

*kebanyakan orang tua yang sekolahkan saya.

11 September 2009 at 15:03  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home