Sunday 27 September 2009

Dum Dam Dum~ Hoyei2~(diari di pagi raye)




Salam..




Masih dalam mood raye?

yar~ masih mngalami ketegangan akibat sesi kepulngan kali ni x dapat di sambut bersame member skolah..

mungkin cuti seminggu itu sgt x memadai.. aish~

ape yang menarik raye ni?
haa~ saya masih dapat duit raye..dan mungkin juga ini adalah tahun terakhir saya bisa memegang sampul bercorak ketupat di depan dengan terkandungnye beberapa keping uwang kertas~
dan yang pasti..bercantik2 di pagi hari sampai ketiak berpeluh x hengat punya~
taunni ari raye di sambut di pasir salak, perak.. ade keme kat sini oghang perak?
seperti taun2 sebelum ni, saya akan berlagak emak2 di pagi hari.. ini adelah kerana jawatan 'angah' yakni akak sulong memang sering di ambil kesempatan..
iron 3 pasang bju melayu n 3 pasang bju kurung.. ini sume mnyebabkan rembesan peluh x hengat punye..ini x termasuk 'side-dishes' len sperti sampin dan juge tudung.. bile ahli kuarge anda 3 berbalas 3(3 laki n 3 pmpn) mmg agak mantaplar bile kene uruskan 5 org persalinan dalam satu2 mase.. jadi bukanlah sesuatu yang pelik bile da pukul 9 saya masih2 lagi xmandi..
untuk hari raye pertama, baju kurung hanye akan di pakai dalam masa 2 jam jer..
mungkin ini normal untuk mereka2 yang akan di tugaskan mbasoh pinggan mngkuk calitan rendang dan ketupat..
raye taun ni juga di sambut ngan suami arwah mak anjang(mak anjang adik abah)..
agak kagum lar ngan pak anjang..even mak anjang xde, masih bawak anak2 untuk sambut ngan kitorg.. lepas beliau menamatkan lbh awal kelas beliau di MFI, beliau terus bergegas balik(sesape student air-conditioning,MFI yang lect die kasi blk awal tu, haa..pakcik saya lar tu)..ini taun pertama kami beraye tanpe mak anjang..
dan raye kali ni jugak kami digemparkan dengan berita Along yang sudah punye kekasih hati..
jadi tohmahan sebelum ini yang mngatakan beliau gay terpakse saya tarik balik..
selamat datang Kak Long~ haha

dan raye kali ni juga incik Rusman berada di Malaysia~
raye taun depan pon mesti eh~
tu jer cerita raye taun ni.. mercun2 xdak..sbb tiada kuota untuk saya taun ni..


footer: ohyer, saya penchenta semperit~

Labels:

3 Comments:

Blogger cindir-rela said...

haha..sudah biase dengan tugas itu..walaupun saya anak perempuan akhir...

owh, pencinta semperit?? urm..saye tart nenas..:)

28 September 2009 at 01:33  
Blogger mr. hafis said...

siapa nama pak anjang?

encik hazah?

28 September 2009 at 03:39  
Blogger FlipFlop said...

cindir-rela~
kamu tart nenas?
itu along saya~

mr.hafis~
yar!

28 September 2009 at 23:58  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home