Wednesday 30 September 2009

Bile balang Semperit Diganti Almond London~

salam~

arini wat sesi bukaan mata agak lewat sedikit berbanding hari2 seminggu sblumni..

bukan lah musibah kerna kelas Stat itu adelah jam 2..

bangun dan terus mncapai duit besi sepuluh keping atas meja dan bergegas ke mesin basoh depan pantry tu..

"ek elah~ asal sume org nak basuh baju arini? mnyampahkan(ayat chenta baru entry di bawah.haha)"

jadi dengan muke sememeh, longlai pulang ke bilik..

tibe2 sore si yaya berlegar di ruang kotak Read Acces Memory aku..

"Ko still ade cd installer Jgrasp x?"

aku tarik kotak bawah katil.. sesi penggeledahan hak sendiri telah di jalankan..

"eh?"

aku kuarkan segumpal kad..

ini adelah kad raya taun lepas..

Aku buka sampul putih dengan coretan tulisan kaler magic warne pink tu..

dan aku baca..

ohh..jiji..sahabatku..xtahan beb

- aku berterima kasih kat ko ..tahu x nape? sebab ko selalu puji aku cun..hahaha

-ko pun sekarang xboleh kalah ngan aku kan? ..ye lah..da rapat sgt dengan ponggal sekarang ni..haha

-Masalah untuk sain kedatangan ko itu no hal..tapi nape sistem peranakan ko yang asik wat hal tu sering di jadikan alasan ek?

yang aku tau ko cume mngalamai masalh lemah2 pundi kencing jer kan?

- aku maafkan ko di kala bulan mulia ni..kerna aku pun hati bunga2 skang ni..huhuh

-kotak2 kesalahan ko aku dah tande(kotak2 kesalahan dalam kad raya aku untuk die)..bila di kaji balik, memang itu sume kesalah ko terhadap aku

-tapi aku xkisah jiji, kolah antara sahabat aku yang istimewa = kurang pendengaran..aku paham sangat..dikala ko sumbat mp3 kat telinga ko..haha

-eh..apesal aku tulis cam karang jek ni?

-aku pon byk wat salah kat ko..sori tow <-- akhirnye baru die berhenti mengarut

-time kasih bagi aku kad raya tande ko selalu ingat kat aku kan? mintak di balas..xleh blah..hahaha

dari..wie cun

aku tergelak x hengat..sorang2 dalam bilik dengan keadaan kurang sopan..sbb nak gi bersiram kan..

Apple depan bilik pon agak menjaga sesi kain batik aku..

"aiya azizi~ u kenapa gelak2 pakai tuala~"

"i baca kad raya i taun lepas punye lar~"

"hish~ u pg mandi lar.."

"Alar~ nak pg r ni.."

tapi taun ni aku cume dpat 2 kad raya.. itu pon di pos dan bukan by hand..

aku mule rase kan budaya kad raya makin pudar.. makin hari makin pudar..

mungkin taun2 mndatang nanti, aku cume akan dapat kad raya percume dr company tempat aku keje mungkin dan langsung tiada coretan bersama magic kaler lagi..

atau inbox email aku, hp aku, serta page FB aku penuh dengan kad raya digital..

ermm..

zaman berubah kan~

Labels:

4 Comments:

Blogger mr. hafis said...

nama pengetua sekolah saya dulu tn azizi bin lin.

1 October 2009 at 04:11  
Blogger FlipFlop said...

mr.hafis~
die lelaki kan?
yar~ lecturer saya pun hanye akan panggil saya nurbayah atau jiji sbb janggal ngan azizi untuk perempuan kata beliau..

1 October 2009 at 06:09  
Blogger cindir-rela said...

bestnye dapat kad raye tulis cam sengal2 camtu..hahah...betul..budaya kad raye dah makin dilupakan..:( tak lame lagi, mesti posmen pun bleh amik cuti time raye..

1 October 2009 at 09:12  
Blogger FlipFlop said...

Miss Nora~

(angguk2)
betul ya amat~

1 October 2009 at 22:44  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home