Friday 22 January 2010

Mende Berani Mati~

"Da lambat seminggu~"

Muke sugul kelihatan~

"Biar btol?"

ahh..sudah~

memang aku rase x sedap badan sejak ari isnin arituh..
cuti 2 hari sebab demam~
Dengan selambe mmg x pegi klinik pon sbb aku rase ni cume demam biase kot..
lepak jer n terbaring sorg2 dlm bilik sbb muksu n paksu gi keje..
makan? aku laratkan jer badan goreng seketul 2 nugget dlm peti ais kotak tu..

Lambat seminggu??
jap~ normal ke bile tarikh menstruasi lmbt seminggu?
x2.. x penah lmbt..
aku rase x sedap ati..
ok~
adekah sudah....??
No..no..
mmede ni mustahil..
aku x ready pape..
sgt x ready ok~
Rase mcm baru jer...... xkan lah?

ok~ aku buat mcm biasa..
x nmpk pape lagi simptom2 yang buat mual atau mngidam nak mkn pape..
so..aku rase ia mustahil kot..
mlm tu mmg berani mati bincang n saling minx pndpt ngan muksu..
muke die cam risau sgt~
sugul pon ade gak~
aku?
dalam hati Tuhan jer yang tau..
sbb aku rase mende ni awal sgt~
da lewat sgt..
muksu mintak aku tdo~

kat opis..
aku dpt msg dr muksu..

"Jangan lupe beli pregnancy Tesy kat farmasi belakang tu..Jangan bgtau paksu.."

kening aku rase mcm da bercantum bace msg tu..
"Biar btol nak aku beli? xkan die pikir jugak ape yang aku pikir?" monolog lagi..
nanti org farmasi tu ckp ape plak??
kat jari aku mmg xde sebentuk cincin silver pon..emas lagi lar~
aku kerat jari r..mesti pharmacist kat situ akan pandang aku semacam..
pekerja nye mostly melayu ok~
aduh~
aku drive blk..
mmg kepale aku serabut gile..
sekali lagi..
"biar btol?"

sampai jer kat farmasi..
aku amik mase nak kuar dr kete..
ok~ tmpt aku parking mmg jauh ckit dr farmasi tu..
motif? aku xtau~ aku xnak org kenal kete aku kot..
aku kuak pintu farmasi tu..
Ya Allah..asal arini plak ramai org??
ok~ aku rase nak kuar blk..
tp aku da janji ngan muksu..aku kene beli alat ujian kehamilan tu jugak..
kalu x, kitorg mlm ni x tdo mlm lg asik terpikir
"mngandung ke x?"
aku merayau2 kat bhgn ubat2 jerwat tu..
bile aku tgk org da xde..sume da abis mbyar brng memasing..
aku dekati kaunter..
"kak, sy nak beli pregnancy test.."
aku tu pndang aku.. bukan die jer..mbr die lg 2 org yang mnyibuk n memenuhi ruang kaunter tu pon cbuk pndg aku ngan riak muke....aku xleh bace~
"nak yang mane? titis atau celup?"
"err..sy xtau r kak..xperlar..bg sy yang titis punye.."

lepas aku hulur not sepoloh, aku terus blah x pndg blakang da..

sampai uma aku terus jatuhkan badan kat tilam..
uma sunyi..muksu n paksu xde..
aku baring..last2 aku terlelap..

"GG! GG!"
pintu bilik aku di ketuk..
muke aku pucat terkejut..
ni mesti muksu..

muksu masuk n duduk kat bahu tilam..
"da beli?"
aku angguk...
"mane?"
aku tunjuk plastik putih atas kotak tisu tu kat die..

die senyum..
"time kasih GG..muksu nak cek esok pagi lar..kat kotak tu kate cek awal pg mase air kencing pertame~"
muke aku masih masam..
"muksu len kali..nak beli pregnancy test..boley beli sendiri x? malu r g~"
"hahah!! biar lar kan~ muksu xnak poksu ko tau~ lagipon period muksu da seminggu lebih x dtg lagi.."

huh~
serius aku tebalkan muke jer nak beli pregnancy test tu kat muksu..
n muksu akan ade anak??
aku x rela~~ sape nak jage n berfoye ngan aku kelak??
gpon~ sure aku yang kene jage anak die nanti~
err..x ready lar muksu nak ade anak~
ohyer~ aku selambe cuti 3 hari minggu ni..
2 hari demam + ihari pg interview~


ini muksu saya~ die da kawen ok~

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home